четвер, 18 грудня 2008 р.

Роман Кріль (Очеретяний Кіт) - передмова до альбому

Інтерв'ю на прикінці 2008 року щодо презентації "Ранішніх звуків", які пізніше були перероблені і випущені як "Демидівський альбом" у грудні 2009.

Роман Кріль: Ми вдячні пану Горіну Роману, з його допомогою ми підчистили записи по звучанню і сподіваємося, що ця робота шанувальникам сучасної української акустичної музики буде цікава. Чому ми граємо чумацькі пісні в доданок до авторського матеріалу? Нас іноді про це питають. Тому що вони цікаві за мелодією і текстом і в певній мірі єднають нас з українською пісенною традицією. По духу вони мандрівні, чоловічі, близькі.

Навесні сподіваємось презентуємо забацаний варіант (в хорошому сенсі) «Ранішніх звуків». Але, запису «живого» звучання котів, окрім як з концертів зроблених кимось на цифровий фотоапарат і викладений на YouTube, не має. Якось ми робили запис з пульта, але це було стрьомно, дуже багацько лаж. А потім, на початок кризи коли часу стало більше, дякуючи скороченню на роботі, я запросив усіх «очеретяних» музикантів у гості, і ми трохи попрацювали над тим, що ви можете почути на myRadio.com.ua в горячій ротації формату Етно найближчими тижнями. Долання шляху до мети річ специфічна.

Основою наших пісень є у принципі філософічна ідея про те, що світ навколо яскравий та цікавий в залежності від нашого вміння це бачити та відчувати. Для цього треба, кажучи сучасним сленгом, мати моральні кодекси, чи дешифратори, загалом такі фішки у культурі сприйняття, що можуть модифікувати бачення, відчуття, акценти уваги, на речі більш важливі, цікаві і т.п.

Я помітив, що у принципі джерелом того що я називаю кодеками відчуттів та бачення і т.п., є знання, власне філософія та мораль. Мораль, у широкому розумінні цього слова - це духовне здоров’я людини. В подробиці я не вдаюся, дорога до цього розуміння була цікава, довга і прикладів багато. Я не наполягаю, що то є істина. В цьому навчанні головна подяка серед людей звичайно А.Секретарьову, моєму вчителю. Фішок - задачок у цих піснях сподіваюсь достатньо. Але як я і казав, принаймні у своїх текстах я намагався спіймати мить незвичного, дивного чи прекрасного у звичайних речах. І може в контакті з піснею, слухач отримав би частку цього стану, приєднався до нього і відчув щось особисте і надалі звертав би більше уваги на те, що робить його життя більш яскравим та насиченим (без нарко та алко стимулів). Пісні А.Секретарьова з іншого рівня, з іншої лексики, цікаві були для «ОК» завжди, тому ми час від часу з задоволенням співаємо його речі. На цій збірці представлені його «Кочкін» та «Алкоголік», зроблені вони в трохи іншому звучанні. Пісню Барвінок співає Микола Доляк. Я не хотів би виконувати всі речі «Котів», оскільки усі наші музиканти співучі, ще й мають сольні проекти, то розумно б було б якось цим скористатися. Ось ми й спробували.

На альбом треба налаштуватися, динаміка та драйв у ньому зменшені в порівнянні з багатьма сучасними музичними стандартами. Але мені здається вони адекватні нашому життю в цій країні. Бажано перед тим як робити висновки прослухати кілька разів. Завантажуйте «ранішні звуки» у ваші плеєра і насолоджуйтесь мандрівкою. Приходьте на концерти. Нехай вам щастить.

Оригінал

Немає коментарів:

Дописати коментар